گوش کن

خواص کرفس

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۱۲ ق.ظ

خواص کرفس

 خواص کرفس , خواص کرفس کوهی , خواص کرفس برای لاغری , خواص کرفس در طب سنتی

کرفس که با نام علمی Apium graveolens ‌شناخته شده از زمان‌های بسیار قدیم به عنوان یک گیاه خوراکی کشت شده‌است. این گیاه به خانواده چتریان تعلق دارد و دارای یک ساقه‌ی بلند رشته‌دار است که به برگ‌ها متصل می‌شود.کرفس گیاهی است از خانواده چتریان که یکی از مفید ترین سبزیجات روی زمین محسوب می شود، در یونان باستان برگ های کرفس به عنوان ارغوانی برای مرده ها و یا به صورت تاج گل به سربازان جنگی می دادند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص کرفس خام و کوهی پخته و خشک شده در کاهش وزن و بارداری برای لاغری و پوست در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

گیاه کرفس

کرفس گیاهی است علفی، به ارتفاع ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر که ساقه‌ای منشعب دارد. برگ‌های آن شفابخش و ضخیم و گل‌های آن کوچک و به رنگ سفید یا سفید مایل به سبز است. قسمت مورد استفاده این سبزی قسمت‌های مختلف آن بویژه ریشه و برگ آن است. در بسیاری از مناطق ایران از جمله در سیستان، خوی و بندر عباس می‌روید. شما می توانید جدا از خورش کرفس برای بهره بردن از خواص گوناگون این سبزینه خوراکی، در ترکیب خوراکی های مختلف و سالادهای فصل از آن استفاده کنید.

خواص آب کرفس

اسید فنولیک موجود در آب کرفس برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و تومور مفید می باشد آب کرفس یک درمان طبیعی عالی برای کاهش کلسترول خون می باشد اگر هر روز یک لیتر آب کرفس بخورید رگ های خونی را شل می کند و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند آب کرفس دارای مقادیر بالایی فیبر است که اختلالات گوارشی و یبوست را درمان می کند آب کرفس برای درمان سنگ کلیه و مثانه مفید می باشد آب کرفس دارای ماده ای به نام پلی آستیلن است که خواص ضد التهابی دارد و به درمان پوکی استخوان، نقرس و آسم کمک می کند آب کرفس یک دیورتیک طبیعی است که باعث افزایش ادرار می شود

خواص دانه کرفس

دانه کرفس حاوی مقادیر بالایی فلاوونوئیدها ،کلسیم، برم، آهن، لیمونین، سدیم، روی، اسید آلفا لینولنیک و ترپنین می باشد. دانه کرفس که طعم تندی دارد نشاط آور بوده و برای درمان فشار خون بالا، ورم مفاصل و افسردگی اضطراب و بی خوابی مفید می باشد. تخم کرفس یا دانه کرفس در پیشگیری از سرطان و تومور، و آسیب های کلیه و کبد نیز موثر است، دانه کرفس عضلات رحمی را تقویت کرده و به افزایش خون قاعدگی منجر می شود.

خواص کرفس برای سرطان

سرطان همیشه یک بیماری مرگ‌بار بوده‌است. اما پیشگیری از این بیماری در طبیعت خودش نهفته است و کرفس دارای برخی از بهترین خواص پیش‌گیرنده‌ی شیمیایی است. کرفس حاوی پلی‌استیلن‌ است، ترکیبی که مانع شکل‌گیری سرطان‌های متعددی می‌شود. فلاونوئیدهای زیست‌فعال (آپیژنین و لوتئولین) موجود در کرفس با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و هر سلول سرطانی را در بدن می‌کشد. همچنین ثابت شده‌است که فلاونوئیدهای موجود در کرفس نیز سلول‌های سرطانی پانکراس را از بین می‌برند. لوتئولین نیز از سرطان پستان جلوگیری می‌کند.

طبع کرفس

طبع کرفس گرم و خشک می باشد. کرفس بیشتر در زمستان و اوایل بهار رشد می کند و به صورت آب کرفس، کرفس خام در سالاد و به صورت کرفس پخته در سوپ، آش و خورش استفاده می شود. کرفس به عنوان یک منبع عالی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و پلی فنول و ویتامین هایی مانند ویتامین K، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، سدیم، مس، منیزیم، آهن، روی، فولات و ویتامین B6 و فیبر شناخته می شود.

خواص کرفس برای پوست , خواص کرفس پخته , خواص کرفس خشک شده , خواص کرفس در بارداری

خواص کرفس برای پوست

پیش از گذاشتن هرگونه ماسک از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.ویتامین ها و مواد معدنی موجود در کرفس آن را به عنوان یک روش طبیعی برای درمان آکنه و جوش صورت تبدیل کرده است.هر شب یک لیوان آب کرفس بنوشید یا می توانید چند ساقه کرفس را در آب بجوشانید و بگذارید تا سرد شود و هر شب قبل از خواب مقداری از آن را بنوشید.نوشیدن روزانه آب کرفس به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی سلول های پوست  را هیدراته کرده و در نتیجه پوست نرم و درخشان می شود.کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم موجود در آب کرفس به عنوان روشن کننده طبیعی پوست صورت شناخته می شوند.

  • اپامه عشقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی